HATI INI TERLALU SEDIH...........

Perit. Pedih. Sedih. This time i used AKU. This is monolog.

Aku xtau mana yg boleh aku percaya sekarang.

Last nite, aku dengar berita. X abeh2 pasal fitnah. Video lucah yg x berkesudahan. Aku dengar apa yg cuba disampaikan. Masya Allah. TIDAK PERNAH SEKALI2 aku rasa annoyed bila dengar berita. Namun, malam td kemuncak segalanya!!!

Akhir zaman. Ini memang tanda akhir zaman. Mereka tidak telus. Kenapa? Kenapa aku cakap mereka tidak telus? Pernahkah mereka walau sekali memberi peluang kepada yang dituduh untuk berucap? Pernah? Masya Allah. Aku xnak. Aku xnak dengar berita lagi. Sedih. Sedih sgt2..

Dulu, bila abahku cakap 'Adik, pk betul2 nk jd lawyer nih. Kaki sebelah di neraka. Sebelah lagi di luar. Kalau x adil, buat aniaya, maka tertariklah kaki itu sebelah lagi.' Ya!! Itu menusuk. Menusuk kalbu.

Aku tidak provoke di sini. Aku tidak katakan yang semua lawyer itu jahat. Namun, amalan itu. Sikap kita itu. Kdg2, tanpa disedari, kita aniaya pihak lain.

Aku xnafikan, kerja lain pn sama juga.. Kalau salah, tetap salah. Xkan boleh menjadi benar. Melainkan kita berdiri di atas pendirian kita utk melakukan yang benar.

Hati ini terlalu sedih.................

Labels: