MOO GOO - ALTERNATIVE TO CHEMICAL BASED CREAMS

Moo Goo.. Apakah? Jujurnya, Mommy sendiri tidak pernah dengar langsung brand sebegini. Setelah berbulan2 Mommy join group Asthma Allergies Eczema di FB, sebagai pengantara untuk berbincang mengenai cara mengawal & mengubati penyakit asma, elergi & ekzema.

*****************

Mommy beri sedikit panduan sebelum ini mengenai ASMA terhadap kanak2. Anda boleh baca di sini [klik].

Selain itu, Mommy juga ada beri sedikit panduan untuk anda mengenali jenis2 masalah kulit anak2 anda samada ia hanya RUAM, ELERGI ATAU EKZEMA. Anda boleh baca di sini [klik].

*****************

Permasalahan utama yang Mommy dapat kesan dari HD ialah, HD cenderung kepada Asma. Ia agak pelik kerana kami suami isteri tidak pernah ada sejarah asma. Namun, perlu anda tahu bahawa, ada juga kaitan lain yang boleh buat anak anda cenderung kepada asma. Mungkin kami tiada asma, tetapi, kami punya masalah resdung/ sinus. Ia juga salah satu faktor yang boleh kaitkan HD dengan penyakit 3 serangkai ini. Oh.. Mommy x maksudkan kalau dapat salah satu penyakit nih, mesti kena ketiga2. Owh tidak! Sebagai contoh, orang kata, penyakit jantung, kencing manis & darah tinggi juga 3 serangkai. Tapi, x semua dapat kesemua penyakit itu kan? Nauzubillah..

Setakat ini, Mommy masih mampu mengawal HD walaupun dia kerap selsema, kadang2 demam & kerap juga batuk. Antibodi x kuat kot!!

*****************

Terbaru, Mommy beli OLIVENOL PLUS utk tolong balance semula immune system HD tu.. Harap2, lepas nih HD jarang sakit. Oh ya.. Nak tau apa OLIVENOL PLUS tu? Klik sini.

Semua ini hasil perbincangan ahli2 & admin di dalam group Asthma Allergies Eczema [AAE]. Syukur Alhamdulillah. Inilah yang dikatakan berkongsi pendapat untuk kemaslahatan orang lain juga. Ewahhh.. Jangan lupa untuk join!

*****************

Selain Olivenol Plus, kami juga terdedah kepada satu perbincangan untuk mengawal Ekzema. Secara ringkas, ekzema adalah kegatalan di bahagian kulit yang disertai dengan kesan atau tompokan merah dan bersisik yang disebabkan oleh alahan. Ekzema biasa dialami di bahagian muka dan lipatan kulit seperti di bahagian dalam siku dan belakang lutut dan boleh tersebar ke bahagian kulit lain. Baca lanjut di sini.

SILA MAKLUM BAHAWA EKZEMA TIDAK BERJANGKIT YA PUAN2, TUAN2, PAKCIK2, MAKCIK2, CIKGU2, KAKAK2, ABANG2, ADIK2, DATUK2, DATIN2, YB, VVIP, etc. SILA JANGAN AMALKAN PANDANGAN PELIK ANDA TERHADAP MEREKA KERANA IA MEMANG ANNOYING. [tapi, mommy xle tgk sbb nak nangis je rasaaa.. T____T]

Ada orang kata Ekzema nih salah satu dari penyakit 5 serangkai [iaitu Eczema, Resdung, Asma, Gegata [hives] dan Alergi sampaikan siap ada yang pakej khas utk 5 serangkai. hehehehe [adalah satu dosa Mommy menyebut produk tsebut tanpa Mommy tau kesahihan keberkesanan produk tsebut tanpa Mommy sndr mencubanya. harap maklum. sbb tu Mommy cakap 'ada orang kata'. Hehehehe]

Owh.. cakap banyak plak.. Perbincangan cara mengawal ekzema dimulakan dengan penggunaan cream, penggunaan sabun / mandian, cara kawal anak dari sentiasa menggaru, pakaian yang sesuai, persekitaran yang bagaimana perlu dititikberatkan, sehinggalah pakar yang terbaik pernah ditemui untuk kebaikan bersama, dikongsi dalam group ini.

*****************

Salah satunya ialah Moo Goo Skin Care dimana, ramai ibu telah mencuba Eczema Starter Pack. Hasilnya, seorang demi seorang ibu memberikan testimonial positif beserta gambar anak2 mereka [sebelum & selepas semestinya]. Syukur Alhamdulillah. Sudah tentu Mommy tidak meletakkannya di sini atas dasar privasi. Jika anda ingin melihatnya sendiri, sila klik & join group Asthma Allergies Eczema ini.

Maka, tertariklah setiap ibu yang lain untuk mencuba produk ini setelah sekian lama tercari2 produk yang sesuai. Anda boleh lihat perihal Moo Goo Skin Care di sini [klik].

Mommy sendiri menyuarakan usul kepada boss Mommy sebab anaknya punya masalah sebegini. Syukur sebab beliau tertarik juga untuk membeli produk ini. Kita cuma mampu memberi pendapat, terpulang kepada individu untuk mencuba & melihat hasilnya sendiri. Setelah sekian lama anda dengan ubatan2 hospital, klinik pakar @ swasta yang kebanyakannya steroid based, APA HASILNYA? Mommy sarankan pula kepada NATURAL PRODUCT sebagai ALTERNATIF pula.

[Percaya atau tidak, produk ini boleh dimakan, diminum, tapi X SETAPPPPP. hahahahaha]

*****************
Mommy juga tidak ketinggalan untuk membeli produk ini. Oh ya. Mommy xde masalah dgn E [ekzema]. HD pn xde masalah E jugak. Tp, Daddy ada masalah scalp. Oh ya.. Moo Goo nih bukan semata2 untuk kulit sajee ok! Daddy slalu mengadu beliau gatal kepala sokmo, walau syampoo kerap.

Makanya, Mommy sanggup la keluarkan duit untuk beli set ini

Comel kan kotaknya?? Saje kecikkan gambo nih..

MooGoo 3-Step Solution for Healthy Scalp
[RM123.90]
Syampoo
Conditioner
Scalp Cream
[can buy from their website HERE]

Jolly Set nih sbg tambahan.
[RM49]
Sebagai Ahli AAE, Mommy leh dapat diskaun untuk beli Set of 3 di atas, iaitu dengan membeli Jolly Set ini juga [korang faham x ayat Mommy?]
[can buy from their website HERE]

It's Drinkable!! Told ya!!
But, sape nak minum?? Hehehehehe. It may have laxative effect if u drink more than 30ml. Ngeee

Sabun nih, HD suka tauu!! Mommy pon!!

Pamphlet disertakan sekali. Nice woh!!
 

Terus Mommy letak dalam toilet!

Kalau nak shopping lagi, leh guna Moolar 5 nih [mcm Dollar la kot]

Daddy suka sebab masalah kelemumur dah kurang. Xde gegatal kepala dah.
Mommy suka sebab xde masalah rambut gugur sangat dah.
Yihaaaaaaaaa!!

Apa lagi Mommies semua????

Last but not least, gambar di bawah nih iaitu FULL CREAM & UDDER CREAM nih Mommy dapat masa Dinner with Moo Goo malam tuh.
Masalah HD dengan ruam belakang telinga tu, juga ruam2 lain, juga pipi yang x gebu sebab macam kasar, HILANG TERUS!!!
Percaya atau tidak, cubalah sendiri!!

Entry dahulu
GLEMER KAT BERNAMA
DINNER WITH MOO GOO
GLEMER KAT MHI TV3 PULAK
ALBUM DINNER WITH MOO GOO IN MOMMY'S FB
GLEMER KAT PAPER STAR JUGAK

Labels: , , , , , , , , ,