FESYEN DAN LELAKI? TIPS FESYEN LELAKI YANG PERLU ANDA TAHU!

Bila sebut mengenai fesyen, Mommy rasa ia lebih merujuk kepada wanita. Wanita dan fesyen memang terlalu sinonim. Tapi, zaman sekarang, lelaki pun turut menitikberatkan fesyen.

Apa lagi antara alasan lelaki mengambil tahu perihal fesyen? Salah satunya ialah supaya mereka sentiasa nampak berpenampilan kemas dan mengikut peredaran zaman serta tidak menjadi bahan ejekan andai salah memilih fesyen. Itu antara alasan-alasan yang selalu digunakan.

Dan sejak kebelakangan ini kita dapat lihat trend popular online shopping Malaysia melanda seluruh negara. Ianya bermula dengan kemunculan banyak website online shopping Malaysia di internet yang tumbuh bagai cendawan selepas hujan. Golongan lelaki turut dilanda demam online shopping ini. Contoh terdekat ialah Encik Daddy. Hihi. Tapi sudah tentu Mommy bertindak sebagai pemantau.

TIPS FESYEN LELAKI YANG PERLU ANDA TAHU!

tips-fesyen-lelaki-yang-perlu-anda-tahu

Di sini, Mommy nak kongsikan beberapa tips fesyen mudah untuk lelaki yang pastinya akan selesa dipandang.
tips-fesyen-lelaki-yang-perlu-anda-tahu

1. Pilih pakaian yang 'fit' dan sesuai dengan bentuk badan – Perkara utama yang akan menampakkan lelaki alert perihal berfesyen dengan melihat cara mereka memilih baju. Masalah yang timbul ialah kebanyakan lelaki gemar memilih pakaian yang lebih besar daripada bentuk badan. Jadi, tips yang sepatutnya diamalkan ialah memilih baju yang seolah-olah memeluk badan tapi bukan terjerut. Fit bukan bermakna ketat!

2. Biarkan ianya ringkas – Apabila bercerita tentang fesyen, bukan bermakna anda perlu berpakaian seperti seorang artis. Pakai ringkas pun dah cukup. Amalkan mengayakan pakaian dengan tidak menggunakan lebih daripada tiga warna.

tips-fesyen-lelaki-yang-perlu-anda-tahu

3. Santai tetapi tidak membosankan - Berpakaian santai bukan bermaksud pakai seluar pendek dengan singlet koyak. Cuba banyakkan membaca buku-buku fesyen atau melihat program-program yang bersifat santai di televisyen.

4. Tidak shopping berseorangan - Jangan amalkan keluar shopping berseorangan. Ajak kawan seorang pun jadilah. Cari kawan yang boleh bagi pendapat jujur. Kata-kata kawan lagi boleh dipercayai berbanding penjual berkenaan.

5. Pemakaian pastikan sepadan - Sentiasa pastikan anda berfesyen kena dengan gayanya. Duduk depan cermin sambil berfikir "nampak pelik tak apa yang anda pakai?". Kalau anda sendiri dah rasa pelik, apatah lagi orang kat luar sana.

Itu antara tips yang patut dititikberatkan oleh kaum lelaki ketika membeli belah dan bergaya. Mommy harap, kalian berjaya. Jom sambung online shopping, encik Daddy??

Labels: , , , , , , , ,